شاهزاده کوچولوی من

بیست و دو هفتگی

1391/9/23 10:54
331 بازدید
اشتراک گذاری

ناز پسرم بیست و دو هفتگیت مبارک گلکم

نازک مادر هنوز نتونستیم برات اسم انتخاب کنیم یعنی هنوز نتونستیم تصمیم بگیریم بابایی که هروقت میاد خونه شروع میکنه تمام سایتهای که مربوط به اسمهای ایرانی است میگرده اما هنوز اسمی که خوشمون بیاد نتونستیم پیدا کنیم .

کوچولوی مادر هنوز نتونستم تکونهاتو احساس کنم البته همه میگن که از هفته بیست و چهارم شروع به شیطونی میکنی اما من همچنان نگرانم البته گاهی یک چیزهایی احساس میکنم اما بیصبرانه منتظر لگدهای شیرینی هستم که تمام مادرها ازش صحبت میکنند .

حالا ببینیم این پسر کوچولوی شیرین چقدر بزرگ شده تو این هفته

اكنون كودك درون رحم شما مثل يك نوزاد ولي كمي كوچكتر است. او 27.7 سانتي متر طول و حدود 450 گرم وزن دارد. پوست او تا زماني كه به اندازه كافي وزن اضافه كند چروكيده به نظر مي آيد؛ و موهاي نرمي بنام لانوگو كه سر و بدن او را پوشانده ، قابل ديدن است. لبهاي او مشخص تر شده و دندانهاي او به شكل ريشه هايي در درون لثه اش ظاهر شده اند. هرچند چشمهايش رشد كرده اند اما عنبيه (بخش رنگي چشم) هنوز رنگدانه ندارد و رنگي نشده است. ابروها و پلكهاي چشمان او در محل خود قرار گرفته اند و لوزالمعده او (كه براي توليد هورمونها بخصوص انسولين ضروري مي باشد) به سرعت در حال رشد است.جوانه های چشایی و لمسی در این هفته تکامل بیشتری داشته و عملکرد جوانه های چشایی در سطح زبان آغاز شده و تکامل مغز و نورونهای عصبی به حدی است که احساس چشایی وجود دارد . سیستم تناسلی جنین تکامل بیشتری یافته و در صورتی که جنین پسر باشد بیضه ها از شکم نزول یافته و در صورتی که جنین دختر باشد رحم و تخمدانها در جایگاه خود قرار گرفته و واژن نمو می یابد .

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)