شاهزاده کوچولوی من

هفته دهم

1391/6/28 11:24
197 بازدید
اشتراک گذاری

جوجه کوچولوی مامان ده هفتگی ات مبارکEmoticon

قربونت بره مامانی که روز به روز تو دل مامانی داری بزرگ و بزرگتر میشی٬ و اصلا مامانی را اذیت نمیکنی ٬بابائی هم دوروز پیش از مسافرت برگشت برای تو هم کلی چیزهای خوشگل آورده حالا بعدا عکسهاشو برات میزارم .

تازه یه خبر خوب دیگه هم دارم عمه سمیه دیروز زنگ زد و گفت که خدا به اون هم یه نی نی هدیه داده خیلی خوشحال شدیم امیدورام که هر دوتون به سلامتی بیایید تو بغلمون .

 

حالا بزار ببینیم کنجد کوچولوی مامان این هفته چه تغییراتی کرده.

كودك شما ديگر يك رويان كوچك نيست! هرچند او بزرگتر از يك آلو نيست، يعني طول بدن او از فرق سر تا انتهاي بدن تنها در حدود 2.5 سانتي متر يا كمي بيشتر است و كمتر از 8 گرم وزن دارد، اما بحراني ترين مرحله رشد خود را پشت سر گذاشته است. اكنون مرحله موسوم به دوره جنيني آغاز شده است، كه در اين مرحله، بافتها و اندامهاي بدن او به سرعت رشد كرده و كامل مي شوند. اكنون اندامهاي حياتي او شامل كبد، كليه، روده ها، مغز و ريه ها در محل خود قرار داشته و در حال آغاز كردن فعاليت خود هستند؛ هر چند اين اندامها در ادامه دوران حاملگي به رشد خود ادامه مي دهند. كبد او به ساختن گلبولهاي خوني مشغول است و ديگر به كيسه زرده كه قبلا اين سلولها را تامين مي كرد نيازي نيست و اين بافت به تدريج از بين مي رود.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)